Oferujemy namioty na imprezy w plenerze od bardzo małych o powierzchni kilku metrów, po namioty o powierzchniach nawet 3000 m2.:
1. NAMIOT EKSPRESSOWY
popularne rozmiary: 4-25 m2
zaleta: szybki montaż,
wada: lekka konstrukcja nie odporna na warunki atmosferycznek
czas montażu: 10 minut
dostawa/wjazd: bus
2. NAMIOT STELAŻOWY
popularne rozmiary: 40-80 m2
zaleta: szybki montaż, niski koszt
wada: lekka konstrukcja nie odporna na warunki atmosferyczne
czas montażu: ok. 1,5 godzina lub 3 godziny z podłogą
dostawa/wjazd: bus z przyczepką
3. NAMIOT NACIĄGOWY/CYRKOWY
popularne rozmiary: 200-1.000 m2
zaleta: niskie koszty w stosunku do powierzchni,
wada: konieczność montażu odciągów i kotwiczenia w gruncie, ograniczona dostępność.
czas montażu: od 3 godzin
dostawa/wjazd: samochód ciężarowy lub bus z przyczepą
4. NAMIOT SEGMENTOWY
popularne rozmiary: 50-1.000 m2, ale możliwe także 3.000 m2
zaleta: elegancki wygląd,duża odporność na warunki atmosferyczne, możliwość aranżacji wnętrza namiotu
wada: długi czas montażu, cena i dostawa TIR
czas montażu: zależnie od wielkości ok. 7 godzin
dostawa/wjazd: samochód ciężarowy + pzryczepa + widlak
NAMIOT NA IMPREZĘ JAKI WYBRAĆ?
Występuje 5 podstawowych kategorii namiotów imprezy:
- małe namioty expressowe (zazwyczaj w rozmiarach od 4 do 25 m2 jeden),
- namioty stelażowe (od ok. 40 do 80 m2),
- namioty naciągowe/cyrkowe (od 200 do 1000m2),
- namioty segmentowe (od 50 do 3000 m2).
- Namioty pozostałe (sferyczne, pająki, namioty pneumatyczne, a także zadaszenia w formie parasoli)
Wykorzystując odpowiednią konfigurację, każdy z wymienionych namiotów może znaleźć zastosowanie na imprezie dla każdej wielkości grup 20 osób, 500 osób i 10.000 osób.
Podstawowe zalety i wady poszczególnych namiotów:
- Namioty expressowe są najtańszym rozwiązaniem, można je szybko rozłożyć… ale mają też swoje minusy: mała odporność na warunki atmosferyczne, niewielkie gabaryty. Koszty od 150 do 1200 zł/namiot
- Namioty stelażowe są również tanim rozwiązaniem, chociaż droższym niż expressowe, ale umożliwiają zbudowanie większej przestrzeni. Niestety nie są tak stabilne jak naciągowe lub segmentowe. Koszty od 1.200 do 3.000 zł
- Wreszcie namioty naciągowe/cyrkowe. Są droższe niż expressowe i stelażowe, ale zdecydowanie tańsze od segmentowych. Są bardzo stabilne, ale mają jeden mankament, konieczne jest ich kotwienie do gruntu. Transport odbywa się zazwyczaj lekkim samochodem ciężarowym lub busem z przyczepką – zależnie od wielkości wybranego namiotu. Koszt od 5.000 do 20.000 zł
- Na końcu mamy namioty segmentowe: bardzo stabilne, nie wymagają bezpośredniego kotwienia do gruntu, ale ich montaż wymaga wjazdu dużej ciężarówki no i są jednym z droższych rozwiązań. Ich zaletą jest fakt, że możemy dokonać ich dowolnej aranżacji wnętrza. Koszt od 10.000 do … bez górnej granicy.
- Ostatnia kategoria obejmuje pozostały formy namiotów: sferyczne, pająki, namioty pneumatyczne, namioty wojskowe, parasole.
Każda opcja ma swoje zastosowanie, a do event menadżera i organizatorów imprezy należy dobór odpowiedniego rozwiązania. Dobór odpowiedniego namiotu na imprezę uzależniony jest od kilku czynników: przede wszystkim celu, który ma pełnić i budżetu, który chcemy przeznaczyć na jego przygotowanie, ilości osób dla których chcemy przygotować namiot, miejsca realizacji, pory roku, formuły imprezy i warunków atmosferycznych, w których chcemy by namiot stał.
CELE WYNAJĄCIE NAMIOTU NA IMPREZĘ:
Większość zamawiających decyduje się wykorzystać namiot na imprezie, bo chce zapewnić uczestnikom „zadaszenie” nad głową, zazwyczaj przed ewentualnym deszczem, czasami przed słońcem. Wykorzystanie namiotu na imprezę w praktyce realizuje zdecydowanie szerszą paletę celów:
- Wykorzystanie namiotu w celu zapewnienia komfortu uczestników imprezy: ochrony przed deszczem i słońcem, ochrony przed wiatrem, zapewnienie komfortu termicznego, namiot umożliwia ogrzanie lub schłodzenie określonej przestrzeni.
- Namiot na imprezie w celu stworzenia przestrzeni: towarzyskiej, animacyjnej, tematycznej. Wszystko, co pojawia się na evencie tworzy klimat danego wydarzenia: inne wrażenia będzie dostarczał namiot naciągowy, a inne namiot segmentowy, który może przyjąć charakter przestrzeni piknikowej lub biznesowej – zależnie od potrzeb.
- Namiot może być wykorzystany jako sygnalizator – w tym miejscu dzieje się coś ważnego.
- Namioty pełnią różne cele poprzez sposób wykorzystania jako zaplecza technicznego, cateringowego, socjalnego.
- Cel wizerunkowy i programowy: namiot może stać się centrum wydarzenia.
PROBLEMY, które pojawiają się przy wyborze namiotów na imprezę:
- Brak znajomości opcji w wyborze namiotu na imprezę.
- Brak znajomości właściwości namiotów na imprezę, a idąc dalej brak znajomości słabych i mocnych stron wybranych opcji.
- Fokusowanie na jednej potrzebie związanej z wynajmem namiotu, a nie na zestawie czynników: ochrona przed deszczem, ochrona przed słońcem, ochrona przed wiatrem, ochrona ludzi, ochrona sprzętu, stworzenie przestrzeni imprezowej, zapewnienie ciepła. Wybierając namiot na imprezę skupiamy się na zapewnieniu pokrycia odpowiedniej powierzchni, a nie myślimy o różnych celach namiotów imprezowych i potrzebach, które realnie pojawią się podczas pikniku.
- Brak znajomości systemu montażu poszczególnych opcji namiotów.
- Brak znajomości solidnych dostawców usług związanych z namiotami.
Jeśli nie znają Państwo wszystkich opcji namiotów, ich słabych i mocnych stron, zapraszamy do skorzystania z usług naszego DORADCY EVENTOWEGO.